Secretariatul General al Guvernului organizează selecție pentru completarea componenței Consiliului Consultativ pentru dezvoltare durabilă, denumit în cele ce urmează Consiliu, format din 34 de specialiști, astfel:
1. Denumirea funcției în cadrul proiectului
Specialist, membru în cadrul Consiliului
2. Durata mandatului
Mandatul membrilor Consiliului este de 3 ani
3. Condițiile generale și specifice necesare pentru ocuparea postului
Condiții generale:
Candidatul trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale:
a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European şi domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare poziţiei pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii şi, după caz, de vechime şi celelalte condiții specifice;
g) nu a fost condamnat definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care l-ar face incompatibil cu poziţia vizată, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
Condiții specifice
Candidatul trebuie să îndeplinească următoarele condiții specifice:
a) Studii universitare recunoscute, de lungă durată, masterale (altele decât cele pentru completarea studiilor de lungă durată) sau doctorale;
b) Experiență dovedită de minim 10 ani în domeniul pentru care aplică, ca urmare a derulării activităților profesionale de analiză, expertiză și elaborare a unor studii/rapoarte tehnice și științifice în domeniul ODD-ului pentru care aplică, precum şi experiență în proiecte similare;
c) Competenţe de analiză, prelucrare şi interpretare a datelor şi informaţiilor referitoare la domeniul de dezvoltare durabilă pentru care aplică.
4. Atribuțiile generale
Specialiștii în domeniul dezvoltării durabile, organizați în Consiliul consultativ pentru dezvoltare durabilă, vor îndeplinii atribuții prevăzute la art. 3 alin.(1), lit. a) ale Hotărârii Guvernului nr. 114/2020 privind constituirea Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă.
5. Bibliografia
· Strategia Națională pentru Dezvoltarea Durabilă a României 2030 și Planul Național de acțiune pentru implementarea Strategiei Naționale pentru Dezvoltarea Durabilă a României 2030, Hotărârea Guvernului nr. 877/2018 cu modificările și completările ulterioare;
· Strategia Națională de renovare pe termen lung pentru sprijinirea renovării parcului național de clădiri rezidențiale și nerezidențiale, atât publice, cât și private și transformarea sa treptată într-un parc imobiliar cu un nivel ridicat de eficiență energetică și decarbonat până în 2050, Hotărârea Guvernului nr. 1034/2020;
· Strategia Națională privind economia circulară, Hotărârea Guvernului nr. 1172/2022;
· Indicatorii Naționali pentru Dezvoltare Durabilă: http://romania-durabila.gov.ro/wp-content/uploads/2022/02/INDD_tinte2030_14febr2022.pdf;
· Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă: https://dezvoltaredurabila.gov.ro/transformarea-lumii-noastre-agenda-2030-pentru-dezvoltare-durabila;
· Hotărârea Guvernului nr. 313/2017 privind înființarea, organizarea și funcționarea Departamentului pentru dezvoltare durabilă cu modificările și completările ulterioare;
· Hotărârea Guvernului nr. 272/2019 privind constituirea Comitetului Interdepartamental pentru Dezvoltare Durabilă;
· Hotărârea Guvernului nr. 114/2020 privind constituirea Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă;
· Regulamentul din 19 mai 2020 de organizare și funcționare a Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă, Decizia Prim-ministrului nr. 247/2020.
6. Selecția dosarelor
Selecția specialiștilor din Consiliu:
6.1 Procedura de selecție are ca scop ocuparea unui post vacant pentru ODD 2 : Foamete „Zero” și un post vacant pentru ODD 10: Inegalități reduse.
6.2 Selecția specialiștilor se va realiza pe baza analizei scrisorii de intenție, a dosarului și interviului.
6.3 Selecția constă din două etape:
Prima etapă a selecției – Depunerea dosarelor, analiza scrisorilor de intenție şi analiza evaluarea dosarelor:
a) La depunerea dosarelor, numele şi prenumele candidaților se anonimizează prin furnizarea unui cod numeric de identificare, în vederea respectării prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu rectificarea publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 127 din data de 23.05.2018.
b) Scrisoarea de intenție trebuie să conțină, în 1-3 pagini, cele mai importante competențe și realizări ale specialistului candidat pentru Consiliu, pentru ODD-ul care face obiectul înscrierii, luându-se în considerare atribuțiile postului menționate în anunțul de concurs, bibliografia afișată şi experiența individuală a acestuia, în conformitate cu modelul prevăzut în Anexa 5.
c) Dosarul candidaților trebuie să conțină opisul documentelor depuse.
d) Dosarele candidaților şi scrisorile de intenție se analizează de către membrii comisiei de selecție, în vederea verificării îndeplinirii condițiilor de participare şi a experienţei candidaţilor, în termen de maximum 5 zile de la expirarea perioadei de depunere a dosarelor.
e) Candidatul trebuie să îndeplinească calificativul DA la fiecare dintre următoarele două criterii, pentru a fi admis în faza de evaluare a competențelor și calificărilor pentru selectarea în Consiliu:
- Studii universitare recunoscute, de lungă durată,
- Experiență dovedită de minimum 10 ani în domeniul pentru care aplică.
f) Sunt selectate doar dosarele care îndeplinesc condițiile prevăzute la lit. e. și întrunesc minimum 50 puncte, din maximum 70 puncte.
g) Rezultatul analizei dosarului este stabilit prin calificativul „admis” sau „respins”.
h) Rezultatul selecției (evaluării) dosarelor se afișează la sediul SGG și pe paginile web ale SGG și DDD.
i) Eventualele contestații pot fi depuse în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatului selecției dosarelor.
j) Eventualele contestații depuse se vor soluționa în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere.
k) Rezultatul contestațiilor se afișează la sediul SGG și pe paginile web ale SGG și DDD.
A doua etapă a selecției – Proba Interviului
a) Interviul se organizează în termen de maximum 15 zile de la data afișării rezultatelor finale ale probei de selecție a dosarelor și constă în discuții pe baza bibliografiei afișate şi a conținutului scrisorii de intenție, punctajul minim pe care trebuie să îl obțină candidatul fiind de 15 puncte, din maximum 30 puncte.
b) Participă la interviu doar candidații care au obținut calificativul „admis” la proba selecției dosarelor.
c) Rezultatul analizei interviului este stabilit prin calificativul „admis” sau „respins”.
d) Rezultatul interviului se afișează la sediul SGG și pe paginile web ale SGG și DDD.
7. Rezultatul selecției
7.1 Rezultatul selecției se va afișa structurat pentru fiecare dintre cele două ODD-uri în parte, în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute.
7.2 Doar un candidat, dintre cei care au obținut calificativul „admis” la cele două probe ale concursului, va fi selectat ca specialist în cadrul Consiliului pentru ODD-ul corespunzător, conform opțiunii exprimate la înscriere și punctajului cel mai mare.
7.3 Dacă în urma concursului nu sunt ocupate toate posturile scoase la concurs, corespunzător celor două ODD-uri, se va organiza un nou concurs doar pentru posturile corespunzătoare ODD-urilor rămase necompletate.
8 Datele de contact
Relații suplimentare se pot obține accesând pagina oficială http://dezvoltaredurabila.gov.ro sau la sediul Secretariatului General al Guvernului din București, Piața Victoriei nr. 1, sector 1, telefon 021 314 34 00, int. 1380.
9. Alte informații specifice
Dosarul de concurs al candidaților conține următoarele documente:
9.1 Fișa de înscriere la concursul de selecție, Anexa 1;
9.2 Copiile documentelor care atestă vechimea în muncă în specialitatea ODD-ului pentru care a optat;
9.3 Copia actului de identitate, certificat de căsătorie (după caz) sau alte documente care să ateste numele care apare pe diplome;
9.4 Copiile diplomelor de studii și a altor documente care atestă specializări corelate cu cerințele domeniului pentru care se aplică;
9.5 Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, cu mențiunea „APT PENTRU POST”;
9.6 Curriculum vitae în format Europass (din care să reiasă experiența în domeniul ODD-ului pentru care a optat), conform Anexei 2, datat și semnat;
9.7 Declarația pe proprie răspundere a candidatului că nu are antecedente penale care să îl facă incompatibil cu funcția pentru care candidează, Anexa 3;
9.8 Declarația pe proprie răspundere a candidatului că nu a încălcat normele de etică și deontologie profesională în activitate, Anexa 4;
9.9 Scrisoare de intenție, Anexa 5.
Toate documentele se depun la dosar în copie.
La depunerea dosarului de selecție candidatul are obligația de a prezenta și originalul documentelor prezentate în copie, pentru a demonstra conformitatea cu originalul;
Dosarele se vor depune la Registratura Secretariatului General al Guvernului din Piața Victoriei nr. 1 sector 1 București , luni - vineri între orele 09.00-17.00.
Termenul limită de depunere a dosarelor de concurs: 23 noiembrie 2022
Rezultatele procesului de selecție pentru ocuparea posturilor de specialiști în cadrul Consiliului se afișează la sediul SGG și pe paginile web ale SGG și DDD.